2017-2018 eğitim-öğretim yılı başında değişen "Rehberlik Hizmetleri'nin planlama süreci ile ilgili olarak okulumuz rehberlik ihtiyaçlarının belirlenmesi hedeflenmiştir. Bu kapsamda 2017-2018 eğitim-öğretim yılı içinde uygulanacak olan Rehberlik Hizmetleri Çalışma Planı'nın, öğretmen ve velilerden gelen taleplerin belirlenmesi amacıyla "İhtiyaç Analizi" çalışması yapılmıştır. Özel eğitime gereksinim duyan öğrencilerden oluşan bir okul olmamız nedeniyle öğrencilerimize ihtiyaç analizine yönelik bir çalışma yapılamamıştır.
"İhtiyaç Analizi'nde amaç karşılanamayan ihtiyaçların ne oldukları, sunulan hizmetin elde edilmesindeki engeller, yapılacak ihtiyaç analizi ile ortaya çıkmıştır. Bu uygulama da amaç gelişimi sağlamak ve sürekli hale getirmek için, uygulamada karşılaşılan sorunları ve ihtiyaçları tespit etmek, değişim ihtiyacının ve isteğinin saptanarak uygun çözüm önerilerini sunmaktır.
Okulumuz öğrencilerine ve ailelerine uygulanan "İhtiyaç Analizi" çalışması sonuçlarına dayanılarak Rehberlik Hizmetleri Çalışma Planı' hazırlanmıştır. Özel eğitim gereksinimi olan öğrencilerin kişisel-sosyal gelişim alanında temel ihtiyaç "yaşamayı öğrenmektir". Bu ihtiyaçları karşılamaya yönelik rehberlik hizmetleri kapsamında farklı alanlarda belirlenen hedefler doğrultusunda bireysel ve grup çalışmaları gerçekleştirilmeye çalışılmaktadır.
Okul yönetimi, rehberlik servisi, sınıf/ders/atölye öğretmenlerinin ve ailenin işbirliği sağlanarak Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Çalışma Planı'nın uygulanması önem taşımaktadır.